Friday 18 July 2008

ဒုကၡသည္ခရီးစဥ္အတြင္း….အႏွစ္သက္ဆံုး ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္

(ခြာညိဳ)

အို….ဖ ဘုရားသခင္
ဘာေၾကာင့္မ်ား “ကပၸတိန္ကြတ္” ကို
ဘယ္အတြက္မ်ား “ကိုလံဘတ္” ကို
သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ
ေနရာေပးခဲ့ပါလိမ့္....

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ေဟာၾကားတယ္
ပိေယဟိ ၀ိပၸေယာေကာ ဒုေကၡာ
အပိေယဟိ သမၸေယာေကာ ဒုေကၡာ…တဲ့
အစက နားမလည္
ဒါေလးမ်ား…
ဘာမီတြန္ေသာက္ ေပ်ာက္…ေပါ့ေနာ္..။

အရိုးစင္းဆံုးေသာ ေလာကဒဏ္ ကဗ်ာကို ေရးဖဲြ႔လိုက္တဲ့သူက ကဗ်ာဆရာရဲထြဋ္ ပါ။

ကမၻာ့အင္အားႀကီးႏိုင္ငံေတြကေဆာင္ရြက္ေပးေနတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြအတြက္
ဘ၀သစ္ထူေထာင္ေရး... ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးအစီအစဥ္ေတြဟာ
အခုဆိုရင္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္က ဒုကၡသည္စခန္း (၉) ခုမွာက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔စတင္ေဆာင္ရြက္ေနပါၿပီ။
ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ…ဘာသာေရးဖိႏွိပ္မႈ၊ လူမ်ဳိးေရးႏွိပ္ကြပ္မႈေတြ…
ေပၚတာနဲ႔ မုဒိန္းမႈေတြနဲ႔ကင္းေ၀းရာ အရပ္တခု ကမၻာေပၚမွာ ရွိေနသတဲ့…

ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း…
အဲဒီအရပ္မွာ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြလုိအပ္ေနၿပီးေတာ့
ဒုကၡသည္ေတြမွာေတာ့ လုပ္အားကလဲြရင္ ဘာမဆိုလုိအပ္ေနတဲ့အတြက္
အေပးအယူမွ်မွ်နဲ႔ပဲ ေခၚသူကေခၚ သြားသူကလည္းသြားၾကနဲ႔
ဒုကၡသည္စခန္းတခုလံုး သက္၀င္လႈပ္ရွားေနၾကတယ္။

အိုပီအီး ပီးပီလား
ဒါဆို ဒီအိပ္ခ်္အက္စ္ ကေတာ့လိုပါေသးတယ္။
ကာေခ်ာေရွာ့မရေအာင္
စီအို တက္ရမယ္တဲ့
တက္ၾကြစြာသူတို႔ႏႈတ္ဖ်ားက
အဟုတ္စကားၾကြယ္လွ
ဆီမန္း မန္းမလို မန္းေနၾက
ခိုၿငီးသံေတြၾကားေနရ
ဂရုဏာသက္ရမွာလား
ဥပေကၡာျပဳရမွာလား….။

အိုပီအီး … Overseas Processing Entity (OPE)
ဆိုတာ ဒုကၡသည္ေတြကို သက္ဆုိင္ရာအာဏာပိုင္ေတြက စခန္းထဲအေရာက္ လာေရာက္ၿပီးစံုစမ္းမွတ္တမ္းတင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ယူအန္အိပ္ခ်္စီအာကေန ထိုင္းႏိုင္ငံ အာဏာပိုင္မ်ားကို တရား၀င္လႊဲေျပာင္းေပးအပ္လိုက္ၿပီး ဒုကၡသည္စခန္းရွိရာကို
ကားေတြတသီတတန္းနဲ႔ပို႕ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္…
စခန္းတြင္းမွာ ဒုကၡသည္ျဖစ္ေၾကာင္း တရား၀င္မွတ္ပံုတင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ….
ဒါဟာ ဒုကၡသည္မ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနတဲ့ တတိယႏိုင္ငံေရာက္ရွိေရးအစီအစဥ္လည္း ပိုမိုနီးကပ္လာေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း
သိသာထင္ရွားေစတဲ့ အမွတ္သညာတခုဆိုရင္လည္း မမွားတဲ့ အေခၚအေ၀ၚတခုျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအိပ္ခ်္အက္စ္ (Department of Homeland Security) ဆိုတာကေတာ့ ဒုကၡသည္မ်ားက အိုပီအီးတုန္းက ေျပာဆိုေျဖၾကားခ်က္ေတြကို ထပ္မံအတည္ျပဳေမးျမန္းစံုစမ္းျခင္းနဲ႔ က်န္းမာေရးေဆးစစ္ျခင္းတို႕ကို တဆက္တည္းေဆာင္ရြက္ေပးခ်ိန္ပါပဲ။

ဒီအိပ္ခ်္အက္စ္မွာ စစ္ေဆးသူမ်ားရဲ႕ စိတ္ႀကိဳက္ေျဖဆိုေပးႏိုင္ရင္ အထူးသျဖင့္ တီဘီပိုးရွိတယ္လို႕လည္း သံသယအျဖစ္မခံရဘူးဆိုရင္…
ဒီပတ္ခ်ာဒိတ္ (Departure Date) ေစာင့္ေနယံုပါပဲ။

အေရွ႕နဲ႕ အေနာက္ရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ေပါင္းစံုျဖစ္တဲ့
ယဥ္ေက်းမႈ…
ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ…
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး…
ဘ၀ေနထုိင္ပံုနည္းစနစ္ေတြ…
ေတာထဲမွာ မွ်စ္ခ်ဳိးစားေနရသူေတြ ခ်က္ျခင္းစားရေတာ့မယ့္ ဒိန္ခဲနဲ႕ ေထာပတ္အေျပာင္းအလဲကာလမ်ား….
ေတာထဲမွာ တပိုတပါးသြားက်င့္ရွိေနသူမ်ား ေလယာဥ္အိမ္သာခန္းထဲမွာ ႀကံဳေတြ႕ရမယ့္ ဒုကၡေတြအတြက္
ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားရန္ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ…
ေရပူ ေရေႏြးနဲ႕ ေရခ်ဳိးရန္နည္းစနစ္ပါမက်န္…
ရက္တို သင္တန္း (၃) ရက္နဲ႕ ဘ၀တပါးကို အရွင္လတ္လတ္ကူးေျပာင္းေရးက်င့္စဥ္မ်ားသင္ၾကားေပးျခင္းကိုေတာ့
(စီအုိ) လို႔ လူသိမ်ားပါတယ္။ အဲဒီသင္တန္းကို လူတိုင္း စိတ္၀င္တစားသြားတက္ၾကတယ္၊
( မတက္ရင္ ေလယာဥ္လက္မွတ္မရႏိုင္လို႔ပါ… )

ဒုကၡသည္စခန္းကို ႏိုင္ငံေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းကလူေတြကို ဒုကၡသည္စာရင္းတင္ထားတဲ့ နံပါတ္ (၂၀၈၆)ေယာက္ကိုသြင္းစဥ္က
ကဗ်ာဆရာ ေအအမ္တီရဲ႕ ႏို႔ဖိုး …ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးတပုတ္ထြက္လာခဲ့တာကိုလညး္ အခုတခါျပန္ၿပီးသတိရမိတယ္။

သနားၾကပါခင္ဗ်ာ
သနားၾကပါ
ႏိုင္ငံအေဟာင္းေလး တခုေလာက္ဆိုၿပီး
စားစရာ…ေနစရာ
လုပ္စရာေတြ…ကိုင္စရာေတြထားရစ္လို႔
ဖုတ္ပူမီးတုိက္
ငါတို႔
ဒီေနရာကိုေရာက္ရွိခဲ့တယ္။

ေဟာဒီ ဘဒၵကမၻာမွာ
ဒုကၡ ဆိုတာ အတုမရွိဘူး
ဒုကၡသည္ပဲ အတုရွိတယ္.
ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာ အတုမရွိဘူး
ေတာ္လွန္ေရးသမားပဲ အတုရွိတယ္။

ေတာ္လွန္ေရးနယ္ပယ္ထဲမွာ ဒဏ္ခံႏိုင္သူတခ်ဳိ႕တေလက တတိယႏိုင္ငံဆိုတဲ့စကားကို ၾကားခ်င္ေလ့မရွိၾကဘူး။
ဒဏ္မခံႏိုင္သူအေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ တိုးတက္ရစ္ဖို႕….ဆိုၿပီး တတိယႏိုင္ငံကို အသြင္ကူးေျပာင္းေရးေရယာဥ္ေက်ာထဲ
အလုိက္သင့္ေပါေလာေပၚနိယာမနဲ႔ ….
အဲဒီထဲက တခ်ဳိ႕ တခ်ဳိ႕ေသာသူေတြကေတာ့ အနီးဆံုးလက္တဲြေဖာ္အျဖစ္ ျမန္မာျပည္က
ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမေလးေတြလက္ကိုတဲြလို႕ ထြက္ခြာခဲ့ၾကတယ္။

တခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္း တတိယႏိုင္ငံကို စရိတ္ၿငိမ္းသြားႏိုင္ဖို႔
I swear to tell the truth….
လို႕….လက္ယာဘက္လက္ကိုေထာင္ၿပီး က်ိန္ဆိုထားသည့္တိုင္ အစိုးရက ႏွိပ္စက္လို႔ မေန၀ံ့ေတာ့လို႕ပါ…ဆိုတဲ့ မုသာ၀ါဒကံနဲ႕အတူတူ…

တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အမွန္ကိုသာေျပာပါ…လုိ႔ သတိေပးထားတဲ့ အဲဒီ အင္တာဗ်ဴးတာ၀န္ရွိသူေတြကိုယ္တိုင္ကိုက သူတို႕လိုခ်င္တဲ့အေျဖမရမခ်င္း ေဘာင္သြင္းေမးလြန္းလို႕ မလိမ္ခ်င္ဘဲလည္း လိမ္ေပးလိုက္ရတဲ့သူေတြလည္း ရွိေသးရဲ႕။

ဥပမာ တေယာက္ကိုထုတ္ျပေပးရမယ္ဆိုရင္--

ေတာ္လွန္ေရးနယ္ထဲမွာေနတဲ့ တေယာက္ နာတာရွည္ေရာဂါျဖစ္ေတာ့ သူ႕ညီမက သူ႕ကိုေစာင့္ေရွာက္ဖို႕ ဒီဘက္ကို လိုက္လာရတယ္။
အင္တာဗ်ဴးတဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ထံုးစံအတုိင္း ပံုစံေမးခြန္းတခုကိုေမးပါတယ္။
ဘာလို႕ထြက္လာရတာလည္း ….ဆိုတာရယ္….
ဘာေၾကာင့္ျပန္လို႕မရေတာ့တာလည္း…ဆုိတာရယ္…

အကို႕ကို ျပဳစုဖို႕လာရပါတယ္…ဆုိတဲ့အေျဖကို သူတို႕မႀကိဳက္။
အကိုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စံုစမ္းေမးျမန္းမႈမရွိဘူးလား…ဆုိတာကို ထပ္ခါထပ္ခါေမးလာတဲ့အခါ….
ေျဖရတာအာေညာင္းလာေတာ့ ရွိပါတယ္လို႕ေျဖလိုက္ရ….
ဘယ္လိုစစ္လည္းေမးေတာ့ မညာတတ္သူပီပီ မုသားလြတ္ေအာင္ သန္းေကာင္စာရင္းခဏ ခဏစစ္တယ္ေျဖလိုက္ေပမယ့္ ေမးသူကစိတ္တိုင္းမက်။ အကိုနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အဖမ္းခံရေသးလားဆိုတာကို လိုခ်င္သည့္အေျဖမရမခ်င္း ထပ္ခါတလဲလဲေမးေနတယ္။

”ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳရေနတဲ့ စကားျပန္က “ကဲပါ ညီမရယ္။ ဒီပံုအတိုင္းဆိုရင္ ေနာက္တရက္ဆက္ေမးခံေနရလိမ့္မယ္။ အကို မရွိလို႕ ဘယ္သြားလဲေမးတာ မေျဖႏိုင္လို႕ (၃) ရက္ေလာက္အခ်ဳပ္ခံခဲ့ရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ထြက္လာရတယ္လို႕ပဲ က်ေနာ္ေျပာလိုက္ေတာ့မယ္ေနာ္…လို႕ခြင့္ေတာင္းပီး က်ေနာ့္ကို အခ်ဳပ္ထဲ သံုးရက္ေလာက္ထည့္ေပးလိုက္တယ္အမရယ္“ လို႕ အင္တာဗ်ဴးကအျပန္ မွာအေတြ႕အႀကံဳရွင္းလင္းပဲြလုပ္ခဲ့တာကို သတိရမိတယ္။

မလိမ္ညာပါဘူး။ အမွန္ကိုပဲေျပာပါ့မယ္လို႕…လက္ေထာင္က်ိန္ခုိ္င္းၿပီးေတာ့မွ လိုခ်င္တဲ့အေျဖရသည့္အထိ
မလိမ္မခ်င္း ေခ်ာင္လိုက္ပိတ္ေနတာကေတာ့ စိတ္ခံစားခ်က္ကို တမ်ဳိးျဖစ္ေစတာအမွန္…

တကယ္တန္းက အလုပ္သမားျဖစ္ခ်င္သူေတြနဲ႕…..
အလုပ္သမားလိုအပ္ေနသူတို႕ရဲ႕ေတြ႕ဆံုပဲြမွာ သူတို႕ဘက္က ဘာမွ က်ိန္စာတိုက္ေနဖို႕မလိုပါဘူး။

ျမန္မာျပည္ထဲက အဓိကအထြက္အမ်ားဆံုးအေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ အစိုးရဲ႕ လူမဆန္တဲ့လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္
လူလိုမေနရတဲ့ဘ၀ေတြထဲက ရုန္းကန္ေျပးထြက္လာၾကျခင္းပါပဲ။

သည္ထဲမွာမွ စီးပြားျဖစ္လုပ္စားခ်င္သူ တခ်ဳိ႕တေလ ေရာေႏွာညပ္ပါေနတာေတာ့ ဘယ္ႏွယ္လုပ္ေရြးထုတ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။
ဒုကၡသည္အတု ေတာ္လွန္ေရးသမားအတု…ေတြရဲ႕ အေမရိကန္သို႕ စရိတ္ၿငိမ္းခရီးစဥ္မွာ
လိမ္ညာတာကို ဒါေလးမ်ား….ဒါေလးမ်ားလို႕ေတာင္ သီခ်င္းဆိုေနၾကမည့္သူေတြ…..
ရွိေနတတ္တာ ေဟာဒီဘဒၵကမၻမွာ လူ..ဆိုတာျဖစ္တည္ကတည္းက ဒြန္တဲြပါလာၿပီးသား ကံၾကမၼာတခုလုိ….

အုိ… ဒုကၡသည္မ်ားဆိုင္ရာနတ္
ပဋိပကၡဆိုင္ရာနတ္
ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေဘးဆိုင္ရာနတ္..
မ်ဳိးသုဥ္းသတ္ျဖတ္ေဘးဆိုင္ရာနတ္…
ဗဟုသုမဂၢဆိုင္ရာနတ္
အဲန္ဂ်ီအိုေရးရာ နတ္အေပါင္းတို႕….
ၾကည့္ေလာ့…ရႈေလာ့…
ဤပစၥတရာဇ္သားတို႕ရဲ႕
ကံၾကမၼာကို……။

ဆိုတဲ့အတိုင္း ကူညီလိုတယ္ ဆိုသူေတြက ေခၚႏိုင္သေလာက္လူေတြကို ေခၚသြားဖို႕ပါပဲ။

အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႕….အမိျမန္မာျပည္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္..
အမိေျမနဲ႔အနီးစပ္ဆံုးေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမကပဲျဖစ္ျဖစ္…ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမက စီးပြားေရးနယ္ေျမသစ္တခုကိုရည္ရြယ္လို႕ပဲျဖစ္ျဖစ္…
အဲဒီ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးယဥ္ေက်းမႈစီးေၾကာင္းထဲမွာ အလိုက္သင့္ေမွ်ာၿပီး လိုက္ခ်င္သူေတြက လိုက္ပါသြားၾကပါလိမ့္မယ္။

က်န္ရစ္သူေတြထဲမွာေတာ့ သားတကဲြ …မယားတကဲြေတြရဲ႕ နာက်င္မႈေတြ….
မိတ္ေဆြသဂၤဟေတြရဲ႕ ေရြ႕လ်ားေ၀းကြာရတဲ့ အထီးက်န္ေ၀ဒနာေတြ….
ျမန္မာ့အေရးလုပ္စရာေတြတပံုႀကီးနဲ႕ လုပ္မယ့္သူေတြရဲ႕ တကယ့္လက္ေတြ႕အလုပ္ပံုႀကီးေအာက္က အနားမရတဲ့ေန႕ရက္ေတြၾကားမွာ….
ထြက္ခြာသြားႏိုင္ေရး လံု႕လျပဳေနသူေတြအေပၚမွာလည္း အျပစ္မတင္သာ….
ထြက္ခြာသြားမွာကိုလည္း မလိုလား..
က်ပ္တည္းခက္ခဲတဲ့အေျခအေနအရပ္ရပ္ကိုလည္း နားလည္ႏုိင္ေသာ္ျငားလည္း

တေျဖးေျဖးေလ်ာ့ပါးလာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြကို ျပန္လည္အားေကာင္းလာေအာင္ေမွ်ာ္လင့္ရင္း……

အို….ဖ ဘုရားသခင္
ဘာေၾကာင့္မ်ား “ကပၸတိန္ကြတ္” ကို
ဘယ္အတြက္မ်ား “ကိုလံဘတ္” ကို
သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ
ေနရာေပးခဲ့ပါလိမ့္
စြန္႕ဦးတည္ထြင္သူေတြထဲမွာ
အမုန္းဆံုးသူ “တစ္” နဲ႕ “ႏွစ္” ဟာ
သူ နဲ႕ သူေပါ့
အခုေတာ့
သူတို႕ေၾကာင့္….။

Read More...

ဒုကၡေဟာင္းတို႕ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရးနိဂံုး…ဒုကၡသစ္တို႔ိရင္ဆိုင္ရန္နိဒါန္း

သူ႔ေျမမွာ ျဖဴျပာပြင့္ရင္ျဖင့္
ငါ့ေျမမွာ နီ၀ါတင့္ရမေပါ့…
ဆိုသည့္ ဆရာမေငြတာရီ၏ “သာသည့္ေျမသို႕….” ကဗ်ာသည္လည္း အခုေလာက္ဆို…. ငိုေနေပေတာ့မည္။

ႏွစ္သက္ခဲ့မိေသာ ထို ကဗ်ာကေလးက ကိုယ့္ကို
ေန႔စဥၤႏွင့္အမွ် အခ်ိန္ရွိသေရြ႕ ေျခာက္လွန္႔ေနေတာ့မည္လား မေျပာတတ္ပါ။


ေရွ႕မီးေနာက္မီးစံုဖြင့္ၿပီးေမာင္းလာတဲ့ ကားတန္းႀကီးေတြကို ျမင္ဖူးၾကလား။
ဒါမွမဟုတ္ လိုက္ၿပီးစီးဖူးၾကရဲ႕လား….

ဒုကၡသည္စခန္းအတြင္းသို႔၀င္စဥ္က ထုိသို႔ မီးဖြင့္ေမာင္းေသာ ကားတန္းႀကီးႏွင့္ စည္စည္ကားကား၀င္ဖို႔အေရးတြင္
နံနက္ခင္းေနမထြက္ခင္ ၿမိဳ႕ပိုင္ကြင္းဟုေခၚေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရံုးအတြင္းသို႔ သြားၾကရသည္။ အဲသည္မွာကတည္းက လူတန္းစား စၿပီး ညီလာသည္။

ဆရာ၀န္၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ ေက်ာင္းဆရာမ၊ စာေရးဆရာ အထီးျဖစ္ျဖစ္….အမျဖစ္ျဖစ္
ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္လည္းမက်န္ေစရ…
ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္လည္းပါခ်င္ပါ..ပဲျပဳတ္သည္…စက္ရံုအလုပ္သမ…ဘာသာေပါင္းစုံျဖစ္ခ်င္ျဖစ္
အားလံုးအတူတကြ ထိုင္းစစ္သားေတြေရွ႕မွာ ငုတ္တုပ္ေလးေတြ ထုိင္ၾကရသည္။

သည္ၾကားထဲ ထိုင္းစစ္သားတေယာက္ေယာက္က တခုခုအတြက္ ထ …ဟု အမိန္႔ေပးခဲ့ေသာအခါ
ဒုကၡသည္ေတြက အလြန္ပင္ညီညြတ္ေသ၀ပ္စြာ ထလုိက္ၾကသည္။
ထိုင္းစကားကိုနားမလည္ၾကသည့္တိုင္ သူတို႔လက္ထဲက ႏွင္တံ (တုတ္ေခ်ာင္း)ကို ေျမွာက္ျပလိုက္သည္ႏွင့္
ဒါ…မတ္တပ္ရပ္ခိုင္းတာ ဟု နားလည္ၾကသည္။

အမိန္႔ေပးသူက ေပးၿပီးထြက္သြားေသာအခါ မိုးတိုးမတ္တပ္ရပ္က်န္ရစ္ခဲ့သူေတြကို ေနာက္စစ္သားတေယာက္က
"ဘာျဖစ္လို႔ရပ္တာလဲ။ ထိုင္..ထိုင္"… ဆုိၿပီး ေဒါသတႀကီးေအာ္ဟစ္ျပန္သည့္အခါ
တေယာက္မ်က္ႏွာတေယာက္ၾကည့္ကာ ထိုင္လိုက္ၾကရျပန္သည္။

အဲဒါ ကိုယ့္အသုဘကိုယ္ျပန္ၿပီးလိုက္ပို႔ေနရသလို ခံစားခ်က္ကိုျဖစ္ေပၚေစတဲ့ခရီးစဥ္တခု၏နိဒါန္းျဖစ္သည္။

ကားတန္းရွည္ႀကီးႏွင့္ ဒုကၡသည္အမည္ခံ အသုဘခရီးကို
၂၀၀၆ ခုႏွစ္။ စက္တင္ဘာ (၁၉) ရက္ေန႔မွာ စတင္ထြက္ခြာပို႔ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။

မီးဖြင့္ေမာင္းလာေသာ ကားတန္းေပၚမွာလိုက္ပါရင္း မိနစ္၀က္တခါေလာက္မွာ ေကြ႕ခ်ဳိးေနသည့္ ေတာင္တက္လမ္းၾကမ္းၾကမ္းမွာ
ေနာက္ကလိုက္ပါေနၾကေသာ ကားတန္းႀကီးေတြကို လည္ျပန္ေငးရင္း ဆံုးရံႈးမႈမ်ားစြာကို ရင္ႏွင့္ရင္းၿပီး ခံစားေနခဲ့ရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈသည္လည္းေကာင္း…
ျမန္မာႏိုင္ငံသားတေယာက္အေနႏွင့္ ေျပာေရးဆိုခြင့္သည္လည္းေကာင္း….
ျမန္မာ့ေျမႏွင့္ အနီးဆံုးမွာပင္ကုပ္ကပ္ေနႏိုင္ခြင့္သည္လည္းေကာင္း…
လည္းေကာင္းေပါင္းမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ထံုမႊမ္းထားေသာ ဒုကၡသည္တို႕သည္

တြန္႔လိမ္ တြန္႔လိမ္သြားလာေနေသာ ေျမြတေကာင္ႏွွင့္တူသည့္ ကားတန္းႀကီးသယ္ေဆာင္ေနသည့္အတိုင္းလိုက္ပါေနခဲ့ၾကသည္။

သူ႔ေျမမွာ ျဖဴျပာပြင့္ရင္ျဖင့္
ငါ့ေျမမွာ နီ၀ါတင့္ရမေပါ့…
ဆိုသည့္ ဆရာမေငြတာရီ၏ “သာသည့္ေျမသို႕….” ကဗ်ာသည္လည္း အခုေလာက္ဆို…. ငိုေနေပေတာ့မည္။

ႏွစ္သက္ခဲ့မိေသာ ထို ကဗ်ာကေလးက ကိုယ့္ကို
ေန႔စဥၤႏွင့္အမွ် အခ်ိန္ရွိသေရြ႕ ေျခာက္လွန္႔ေနေတာ့မည္လား မေျပာတတ္ပါ။

အားလံုး ဒုကၡသည္အျဖစ္မွာ တူညီကုန္ၾကေသာ္ျငားလည္း ဒုကၡသည္အားလံုး၏ စိတ္အေတြးႏွင့္ ခံစားခ်က္ျခင္းတို႔သည္လည္းေကာာင္း၊
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ အနာဂတ္ပန္းတိုင္တို႔သည္လည္းေကာင္း တူလိမ့္မည္မထင္။

ထိုသို႔ ကားတန္းႀကီးႏွင့္ ပထမဦးဆံုးေသာ ကို္ယ္တုိင္ပို႔ခရီးစဥ္၏အဆံုးသတ္တြင္ တခါးမရွိ…အကာအရံမလံုမၿခံဳေသာ တဲေလးေတြကေစာင့္ႀကိဳေနသည္။
တအိမ္ကို ေလးေယာက္ႏႈန္းေနရမည္တဲ့။ တခ်ဳိ႕အိမ္ေလးေတြ ႏွစ္ေယာက္ပင္ အႏိုင္ႏိုင္ေနရသည့္အိမ္္္္္္္္္္္မည္ကာမတၱေလးေတြျဖစ္သည္။

ဒုကၡသည္ အတုေရာ အစစ္ေရာ အားလံုးတေျပးညီ….
ဖက္မိုးထားသည့္ ၀ါးခင္း။ ၀ါးကာ ၀ါးတိုင္ႏွင့္ေဆာက္ေသာအိမ္မွာ ေနေပေတာ့ အားလံုး အဆင့္တူ…အတန္းတူ….

ခ်စ္ျခင္းမွာ လူသည္အခါခါေသ၏….ဆိုတာ….
ေၾကာက္ေသာသူ ႏွစ္ခါေသ၏…ဆိုတာေတြကို မႀကံံဳဖူးပါ။
ဒုကၡသည္တေယာက္ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ ကိုယ့္အသုဘကိုယ္ အခါခါပို႔တတ္ေနရၿပီ။

၂၀၀၅ စက္တင္ဘာ (၁၉) ရက္ေန႔ က ထိုသို႔ေသာ ခရီးစဥ္မ်ဳိးကုိ ယခု ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလေလာက္မွာ ျပန္္စသည္။
သည္တခါေတာ့ ဒိုင္နာကားအေသးေတြႏွင့္မဟုတ္။
အိုင္အိုအမ္ (IOM- International Organization for Migration) က ကားျပာႀကီးေတြႏွင့္ျဖစ္သည္။

ကားက ေဘးခုံႏွစ္ခုံသာ ပါေသာ္လည္း ဗမာမ်ားႏွင့္အလုပ္တဲြလုပ္ကာ ဗမာ့နည္း ဗမာ့ဟန္ႏွင့္ ရင္းႏွီးကြၽမ္း၀င္ေနေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံသားမ်ားက
အလယ္တြင္ ခုံတန္းတခု ထပ္ထိုးသည့္နည္းပညာကို ရထားကာ လူေတြကို အလယ္တန္းတတန္းထပ္ျဖည့္ၿပီးတင္ၾကသည္။

ေျမျပန္႔ခရီးတြင္ ထိုသို႔စီးရသည္က မေထာင္းတာလွေသာ္လည္း မိနစ္၀က္လွ်င္ တႀကိမ္ေကြ႔ေနေသာ ေတာင္ဆင္း ေတာင္တက္ခရီးတြင္မူ
တခါတရံ ပက္လက္ပင္လန္ကာလဲက်တတ္ေသးသည္။ ထိုသို႔ ပံုဆိုးပန္းဆိုးလဲမက်ေစေရးအတြက္ ေျခကိုေတာင့္ကာကန္ထားရသည့္
တေန႔တာခရီးအဆံုးတြင္ တကိုယ္လံုးကိုင္အရိုက္ခံထားရသလို နာက်င္ေနၾကေတာ့သည္။

မဲေဆာက္ႏွင့္ ဒုကၡသည္စခန္း အျပန္အလွန္သြားရေသာခရီးသည္ ေဆးစစ္ခ်က္ေအာင္မေအာင္ႏွင့္သက္ဆိုင္သည္။
ေဆးက်ပါက ထိုခရီးကို ေနာက္တေက်ာ့ျပန္ကာသြားရေပမည္။ သည္ေတာ့ လူေတြ ရူးုကုန္သည္။

အဓိကေဆးက်ရသည့္အေၾကာင္းရင္းသည္ အဆုတ္တြင္ ျမစ္ဖ်ားခံေနေသာေၾကာင့္ ေဆးမက်ေရး စီမံကိန္းမ်ားေရးဆဲြအေကာင္အထည္္္ေဖာ္ၾကသည္။

အဆုတ္မွာ စေပါ့ (အစက္) မထင္ေအာင္ ဓာတ္မွန္မရိုက္ခင္ ႏြားႏို႔ေသာက္ရသတဲ့….

ဘယ္က၀ိက ဘယ္က်မ္းႏွင့္ညိွကာထုတ္လို္က္သည့္ အယူအဆလည္း မေျပာတတ္ပါ။
ႏြားႏို႔ဗူးမ်ားေရာင္းေသာ ထိုဒုကၡသည္စခန္္းထဲက ကုလားေတြ ႏို႔ဗူးေရာင္းရေငြႏွင့္ပင္ အေတာ္ေလးအလုပ္ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။
ကေလးအေဖေတြလည္း ကေလးေတြအတြက္ ႏို႔ဗူးလုေသာက္ကုန္သည္အထိ။
ေဆးလိပ္မေသာက္ေသာ ကေလးမ်ားထက္ ေဆးလိပ္ေသာက္ေသာအေဖမ်ား
က ယခုအခါမွာ ႏြားႏုိ႔ပိုၿပီးလိုအပ္သည္ဟု မိခင္မ်ားကလည္း ဆံုးျဖတ္အတည္ျပဳေပးၾကသည္။

တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ဓာတ္မွန္ရိုက္ကာနီး ေရမခ်ဳိးရ…..တဲ့။

ေတာ္ၾကာ အပူခိုးေတြကန္တက္လာကာ ဓာတ္မွန္ျပားမွာ မရွင္းလွ်င္ ေဆးက်သြားမည္ဆိုၾကသည္။

ဒုကၡသည္ျဖစ္ခ်င္ၾကသူမ်ားမို႔ပင္လားမသိ။
ဒုကၡမွန္သမွ်ကို သည္းခံျခင္းတရားလက္ကိုင္ထားကာ ေက်ာ္ျဖတ္ေနတာကို အံ့ဖြယ္သုတအျဖစ္လည္း ေတြ႔ျမင္ၾကရသည္။
အိမ္သာႏွင့္ ထမင္းစားေဆာင္ကပ္ေနသည့္အတြက္ လူ (၈၀၀) ေက်ာ္ထုတ္စြန္႔ထားသည့္ အစာေဟာင္းနံ႔မ်ားတသင္းသင္း၀င္ေနေသာ
ထမင္းစားေဆာင္ထဲတြင္ ထမင္းကိုလည္း ျမိန္ရည္ယွက္ရည္စားႏိုင္ၾကသည္။

ၾကက္သားမည္ကာမတၱကို ငွက္ေပ်ာအူႏွင့္ေရာႀကိဳထားသည့္ေရလံုျပဳတ္ဟင္းကိုလည္း မစားႏိုင္ေသာ္ျငားလည္း မည္သူမွ် ကန္႔ကြက္သူမရွိ။
မစားႏိုင္ေသာအစာမ်ားအားလံုး ပန္းကန္လိုက္ အမႈိက္အိပ္ထဲသို႔ေရြ႕ကုန္ၾကသည္။

ဟင္းတုိင္းတြင္ပါ၀င္ေနေသာ အုန္းႏို႔သည္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ အစာမေၾကေသာေရာဂါကိုျဖစ္ေစသည္။
စပါးလင္။ ဂ်င္းစိမ္းနံ႔မ်ားကဲေသာဟင္းတို႔အား တေန႔လွ်င္ သံုးႀကိမ္စားၾကရသည္။
မစားႏိုင္သူမ်ားအတြက္ ဆန္ျပဳတ္ရွိေနသျဖင့္ေတာ္ပါေသးသည္။

အရာရာတန္းတူျဖစ္ေနေသာအေျခအေနတြင္ အိမ္သာနံ႔ကိုရွဴရွဳိက္ရင္း ဆန္ျပဳတ္အတူတူေသာက္ၾကရသည္။

အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေယာက္က်ားမ်ား၏ပုဆိုးေတြႏွင့္ ကရင္အမ်ဳိးသမီးလံုျခည္မ်ား တန္းတတန္းထဲတြင္ယွဥ္တဲြလွမ္းထားတာကိုလည္းေတြ႔ရသည္။
က်ား-မတန္းတူညီမွ်ေရးအတြက္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္မ်ားအေနႏွင့္္ အေတာ္ေလး စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္ေနမည္လားေတာ့ မေျပာတတ္ပါ။
တန္းတူညီမွ်ေရးမွာေတာ့ အလြန္ပီျပင္ေသာ ျပကြက္ကို ထို ဒီအိပ္ခ်္အက္စ္အင္တာဗ်ဴးတြင္ေတြ႕ႏိုင္သည္။

အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေရာ။ ကရင္ခရစ္ယာန္ေရာ…ဗုဓၵဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြပါ ခန္းမက်ယ္ႀကီးထဲမွာ တန္းစီၿပီးအိပ္ၾက ေနၾကရသည္။
မာတုဂါမမ်ားႏွင့္ တမိုးေအာက္မွာ အတူမအိပ္ရ….ဆိုေသာ ဗုဓၵဘာသာအရ ပညတ္ခ်က္သည္လည္း အေမရိကန္အင္တာဗ်ဴးကာလတြင္ အသက္၀င္ျခင္းမရွိ။
ဘာသာေရးဆိုင္ရာပညတ္ခ်က္တို႔လည္း လူသားအားလံုးတန္းတူအခြင့္အေရးထဲတြင္ ေပ်ာ္၀င္သြားခဲ့ပံုပင္။

အသက္ႀကီး ငယ္မေရြး…
က်ား- မ မေရြး….
ဘာသာမေရြး…
ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာလည္းမေရြးဘဲ တန္းတူမွ တကယ့္ကို တန္းတူစနစ္ျဖင့္ အင္တာဗ်ဴးစစ္ေဆးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းဆိုရပါလိမ့္မည္။
ဦးစားေပးခံရသူမ်ားသည္ အသက္ (၁၈) ႏွစ္ျပည့္ၿပီးေသာ က်န္းမာေရးေကာင္းသူ သန္စြမ္းသူမ်ားသာလွ်င္ျဖစ္သည္။
ပင္စင္တန္းထုတ္ေပးရမည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားအိုတခ်ဳိ႕၏ စိုးရိမ္ပူပန္သံမ်ားကုိ ၾကားရစျပဳလာသည္။

လုပ္ႏိုင္လွ်င္လုပ္ႏိုင္သေလာက္ပိုက္ဆံရေသာ အေမရိကန္ကို ဆင္းရဲေသာႏိုင္ငံတုိင္းက လူတိုင္း လူတိုင္း အိမ္မက္ မက္ၾကသည္။
ယခု ထိုအိမ္မက္တြင္းသို႕ အားလံုးခုန္ဆင္းေနၾကေပၿပီ။
တကယ္တန္း အေကာင္အထည္ေပၚလာေသာ ထိုအိမ္မက္ကမၻာတြင္လည္း
ေျခာက္လွန္႕တတ္ေသာ ေသြးပ်က္ဖြယ္အိမ္မက္ဆိုးမ်ားရွိေနတတ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ ဒုကၡသည္အားလံုး အတူတူ စတင္ျမင္စျပဳလာခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။

ခြာညိဳ
ဂ်ဴလိုင္လ (၁၅) ရက္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္။
(အလင္းအိမ္မဂၢဇင္းသို႔ေပးပို႔ထားပါသည္။)

Read More...

 
/* EOT ----------------------------------------- */