Sunday 5 July 2009

ေခတ္ၿပိဳင္ၿမိဳ႕ကေလး၏ ဂႏၱ၀င္နံနက္ခင္း (၈၈)

ကမာပုလဲ (၇-၈-၀၇)
ေခတ္ၿပိဳင္...မွ

အဲဒီေန႔က မုိးစက္ကေလးေတြ ရြာသြန္းေနသည္။ သည္းသည္းမည္းမည္းမဟုတ၊္ ဖြဲဖြဲကေလးမွ်သာ။ ရြာသြန္းၿဖိဳးလိုက္ တိတ္သြားလိုက္။ နံနက္ခင္း၏ ေနျခည္လည္း ျဖာဆင္းလာလိုက္ ညိဳေမွာင္လုိက္ ႏွင့္ ေျမသင္းရနံ႔ကေလး၏ လႊမ္းၿခံဳေနမႈေအာက္မွာ ၿမိဳ႕ကေလးသည္ သြားလာလႈပ္ရွားေနေသာ ၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားမ်ားႏွင့္အတူ ဣေႁႏၵရရ တည္ၿငိမ္သက္၀င္
ေနခဲ့သည္။

သက္၀င္တည္ၿငိမ္ေနေသာ ၿမိဳ႕ကေလး၏မ်က္ႏွာသည္ ခါတိုင္းေန႔ေတြကဲ့သုိ႔မဟုတ္၊ တစံုတရာကို ဖြင့္ဟေျပာျပခ်င္ေနသလိုလို။ တစံုတခုကို ဖြင့္မျပခင္ ၀ွက္သိုၿမိဳသိပ္ထားသလိုလုိႏွင့္ တိက်ေဖာ္ျပ ျခင္းငွာ မစြမ္းသာေသာ နိမိတ္ပံုကို ေဆာင္ေနသည္။ ၿမိဳ႕ကေလး၏ လမ္းမေတြသည္လည္းေကာင္း၊ လမ္းသြားလမ္းလာ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ား၏ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ အၾကည့္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေစ်းေရာင္းေစ်း၀ယ္သူမ်ား၊ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ယာဥ္စီးခရီးသည္မ်ား၊ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ႏွင့္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ထုိင္သူမ်ား စသည္တို႔၏ ဆက္ဆံေရးယဥ္ေက်းမႈသည္ ခါတိုင္းေန႔ေတြကဲ့သို႔ မဟုတ္ ထူးျခားစြာလႈပ္ခတ္ လႈပ္ရွားေနလ်က္ရွိသည္။

ၿမိဳ႕ကေလး၏ ထိုေန႔နံနက္ခင္းသည္ ထူးျခားေနေသာ တိတ္တခိုးရင္ခုန္သံတို႔ျဖင့္ အတိၿပီးလ်က္ ရွိသည္။ အခ်ိန္မွန္ထြက္ရမည့္ သေဘၤာ၊ ေမာ္ေတာ္၊ ကူးတို႔သမၺာန္တို႔သည္ ထြက္ခြာရန္ အခ်က္ အလက္တို႔ ျပည့္စံုေနေသာ္ျငား သေဘၤာ၊ ေမာ္ေတာ္၊ ကူးတို႔သမၺာန္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ဦးေဆာင္ေမာင္းႏွင္တာ၀န္ယူထားၾကသည့္ မာလိန္မႉး တက္မကိုင္သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္ တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ညိဳ႕ယူစရာမလုိေသာ သေဘာတူညီမႈျဖင့္ ကမ္းမွခြာရန္ ျငိမ္သက္ ျငင္းဆန္ ေနၾကသည္။

ေစ်းေရာင္းသူက သူ၏ကုန္ပစၥည္းေစ်းႏႈန္းကို ေျပာရာတြင္ အေယာင္ေယာင္အမွားမွားႏွင့္ ေစ်းႏႈန္း ေလ်ာ့ေျပာေနၾကသလုိ ၀ယ္သူမ်ားကလည္း ျပန္အမ္းေငြယူရန္ အေမ့ေမ့အေလ်ာ့ေလ်ာ့ႏွင့္ ျဖစ္ေန ခဲ့ၾကသည္။ အံုနာခ မျပည့္မီခဲ့ရင္ဟူေသာ ေသာကျဖင့္ အသားက်ေနတတ္သည့္ ဆိုက္ကားဆရာ တို႔သည္ လက္ဘက္ရည္တခြက္၊ အၾကမ္းရည္တအိုးႏွင့္အတူ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္အတြင္း
ေက်ာက္ခ်ထိုင္ေနခဲ့ၾကသည္။

ၿမိဳ႕ကေလး၏ တဘက္ကမ္းမွ အတန္းလိုက္တည္ရွိေနေသာ ဆန္စက္တို႔၏ စက္ေခါင္းတိုင္မ်ားသည္ မီးခိုးေငြ႕တို႔ ေပ်ာက္ဆံုးေနကာ အသက္ရွဴဖို႔ကို ေမ့ေနၾကသည္။ ဆန္စက္တာ၀န္ခံေတြရွိေနၾကသည္။ ဆန္စက္အလုပ္သမားေတြရွိေနၾကသည္။ ႀကိတ္ခြဲရမည့္စပါးေတြလည္း အဆင္သင့္ရွိေနၾကသည္။ ဆန္စက္ႀကိတ္ခြဲလည္ပတ္ရန္ စက္ယႏၱရားမ်ားႏွင့္ လိုအပ္သည့္ အခ်က္အလက္တို႔သည္လည္း ခၽြတ္ယြင္းခ်က္မရွိ အသင့္ျဖစ္ေနၿပီးျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ၿမိဳ႕ကေလး၏ တဘက္ကမ္းသည္ ၿမိဳ႕ကေလး ဆီသုိ႔ တေမွ်ာ္ေမွ်ာ္၊ တၾကည့္ၾကည့္ႏွင့္ နားစြင့္ရင္ခုန္ေနလ်က္ရွိေနသည္။

ပံုမွန္နံနက္ခင္းမ်ားကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕ကေလး၏ ရင္ႏွစ္သည္းျခာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားကေလးမ်ား ေက်ာင္းသို႕သြားေနၾကသည္။ အျဖဴႏွင့္အစိမ္းေရာင္ ေက်ာင္းတက္၀တ္စံုကို၀တ္ဆင္ထားၾကေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူကေလးမ်ား မိခင္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမ်ားရွိရာသို႔ အသီးသီးသြားေနၾကသည္။ ထူးျခားေနသည္။ ခါတိုင္းလိုစက္ဘီးစီးသူမ်ားက ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားကေလးမ်ားအနီးသို႔ေရာက္ ရွိခ်ိန္တြင္ ကပ္၍ေကြ႕ကာစီးနင္းသြားျခင္းမရွိၾက။ စက္ဘီးကို ရပ္ေပးလုိက္ၾကသည္။ ဆိုက္ကား ယာဥ္မ်ားကလည္း အျဖဴႏွင့္အစိမ္း၀တ္ကေလးမ်ားအနီးသုိ႔ ေရာက္လာလွ်င္ ဘီးကို မလွိမ့္ေတာ့။ မေရြ႕ေတာ့။ စိတ္ရွည္စြာ ရပ္တန္႔ေပးေနၾကသည္။

ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားကလည္း အျဖဴအစိမ္း၀တ္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားကေလးမ်ားကို ခါတိုင္းထက္ ပိုလို႔ဂ႐ုစိုက္ၾကည့္ေနၾကသည္။ ထူးျခားမႈေတြထဲက ထူးျခားမႈတခုမွာ စာသင္ေက်ာင္းအသီးသီးေရွ႕ရွိ မုန္႔ဆိုင္ကေလးမ်ား၊ ကုကၠိဳလ္ပင္ရိပ္မ်ားေအာက္တြင္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား၏ မိဘမ်ား အရင္ေန႔ေတြကထက္ ပိုမ်ားေနသလို ကေလးမ်ား ေက်ာင္းအတြင္းသို႔ ၀င္သြားသည္ကိုမ်က္ေစ့ျဖင့္ တပ္အပ္ျမင္ေနၾကပါလ်က္ အိမ္သို႔ျပန္ရန္ တြန္႔ဆုတ္ေနၾကသည့္ျမင္ကြင္းပင္ျဖစ္သည္။

ၿမိဳ႕ကေလး၏ အမွတ္ (၁) အထက္တန္းေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္းထိုးသံၾကားရသည္။ ထိုေန႔က ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္းထုိးသံတြင္ အမည္ေဖာ္မရေသာ ထူးျခားမႈတခု သက္၀င္ေန သည္ဟုထင္ရသည္။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးသည္ အပ္က်သံပင္မၾကားရ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနသည္။ ခဏအၾကာတြင္ “အားလံုးမတ္တပ္ရပ္” အသံကို ၾကားေနၾကအတိုင္း ၾကားလိုက္ရသည္။

တဆက္တည္းတြင္ “ကမၻာမေက်” သီခ်င္းကို သံၿပိဳင္ဆိုလိုက္သည့္အသံကိုၾကားရသည္။ ေက်ာင္း ေတာ္ႀကီးသည္ “ကမၻာမေက်” သီခ်င္း သံၿပိဳင္သီဆိုသံမ်ားေအာက္၀ယ္ သိမ့္သိမ့္ခါေနသည္ဟု ခံစားရသည္။ “မဂၤလာပါဆရာ”၊ “မဂၤလာပါဆရာမ” ဆိုသည့္ ၾကားေနက် အသံမ်ားၾကားရသည္။ ထို႔ေနာက္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးသည္ ထူးျခားလြန္းစြာ တဖန္တိတ္ဆိတ္သြားျပန္သည္။ ထိုစဥ္ခဏမွာပင္
“အားလံုးသတိ”
“က်ဆံုးေလၿပီးေသာ အာဇာနည္ေက်ာင္းသားမ်ားအားအေလးျပဳ”
“ကမၻာမေက်သီခ်င္းဆို”
“ကမၻာမေက် … ဗမာျပည္ … ဒါဒို႔ျပည္ … ဒါဒို႔ေျမ … ”

ဆန္းၾကယ္လြန္းလွပါလား။ ထူးျခားဆန္းၾကယ္လြန္းလွပါလား။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေရွ႕ရွိ လြတ္လပ္ ေရးအားကစားကြင္းႏွင့္ ကပ္လ်က္ ကုကၠိဳလ္ပင္ရိပ္လႊမ္းေသာ လမ္းမထက္ဆီမွ အျဖဴအစိမ္း
၀တ္ထားေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကို ေတြ႕ျမင္လုိက္ရသည္။ သူတို႔ဆီမွ ရင္ခုန္လႈိင္းထ ဖြယ္ရာေႂကြးေၾကာ္သံမ်ား သတိ၊ အေလးျပဳ၊ ကမၻာမေၾကသီခ်င္း သီဆိုသံမ်ားကို ၾကားရသည္။

ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားအားလံုး (၁၆၊ ၁၇) ႏွစ္ ထက္မေက်ာ္၊ ႐ိုးရွင္းေသာ၊ ရဲရင့္ေသာ၊ အျပစ္မဲ့ကင္းေသာ ႏုပ်ဳိဖူးသစ္ မ်က္ႏွာကေလးမ်ားကို ပိုင္ဆုိင္ထားၾကသည္။ သူတို႔သည္ စည္းကမ္း တက် ေလးေယာက္တတန္း စီလုိက္ၾကသည္။ အားလံုးငါးဆယ္ခန္႔ရွိသည္။ ေရွ႕ဆံုးမွ ေက်ာင္းသား တေယာက္က ၀ွက္ယူလာခဲ့ေသာ ၾကယ္ငါးပြင့္ပါ ႏိုင္ငံေတာ္္အလံကို ၀ါးလံုးျဖင့္ တပ္ဆင္ ခ်ီေႏွာင္ကာ အလံကို လႊင့္ခ်ီလိုက္ၿပီး ေရွ႕ဆံုးမွ ခ်ီတက္လာသည္။ သူ႔ေနာက္မွ တေယာက္လက္တေယာက္ ဆုပ္ ကိုင္ရင္း စည္းကမ္းတက် ေလးေယာက္တတန္းခ်ီတက္လာၾကသည္။ သူတို႔ထံမွ
“ဒီမိုကေရစီရရွိေရး … ဒို႔အေရး”
“မဆလပါတီ … အလိုမရွိ”
“အေရးေတာ္ပံု … ေအာင္ရမည္”

သူတို႔ခ်ီတက္လာၾကသည္။ စနစ္တက်တန္းစီထားေသာ အျဖဴအစိမ္း၀တ္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား ေလးမ်ား ခ်ီတက္လာၾကသည္။ ေရွ႕ဆံုးမွေက်ာင္းသားက အလံကိုင္ခ်ီတက္လာသည္။ သူ႕ေနာက္မွ တန္းစီခ်ီတက္လာေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားက ေႂကြးေၾကာ္သံမ်ားတိုင္ကာ ၿပိဳင္တူဟစ္ေႂကြးရင္း ခ်ီတက္လာသည္။ သူတို႔၏ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေရွ႕အေရာက္တြင္ ခ်ီတက္လာေသာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားရပ္လိုက္ၾကသည္။

ေခြးေျခခံုတန္းလ်ားတခု ဘယ္ကဘယ္လို ေရာက္လာသည္မသိ ေရာက္လာသည္။ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားတေယာက္က ခံုေပၚတက္မတ္တပ္ရပ္လိုက္သည္။ သူ႔ေခါင္းတြင္ လွ်ပ္ပန္းနီပိတ္စ ကေလးကို စည္းေႏွာင္ထားသည္။ သူက သူခံစား နားလည္သမွ် မဆလပါတီ၏ ဖိႏွိပ္မႈ၊ မဆလ ပညာေရးစနစ္၊ မဆလစစ္အာဏာရွင္စနစ္၏ ယုတ္မာပက္စက္မႈ၊ မၾကာေသးမီကမွ က်ဆံုးသြား
ေသာ ရဲေဘာ္ဖုန္းေမာ္ (စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား)၊ (၂၁) ဇြန္လ အေရးအခင္း၊ (၁၉၆၂) ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ (၇) ရက္ ေက်ာင္းသားအေရးေတာ္ပံုႏွင့္ မုိင္းခြဲဖ်က္ဆီးခံလုိက္ရေသာ သမိုင္းအစဥ္အလာ ႀကီးမားသည့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢအေဆာက္အဦအေၾကာင္း စသည္ျဖင့္သူသိသမွ်ကို ေဟာေျပာ ေလသည္။ သူခံစားရသမွ်ကို ေဟာေျပာေနသည္။ မျပည့္စံုေသာ္လည္း အခ်က္အလက္တို႔သည္
မမွား၊ သူ႔အရြယ္ႏွင့္သူသိသမွ် သမုိင္းဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြကို ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္စား ေျပာျပ ေနျခင္းျဖစ္သည္။

သူတို႔ကို ၿမိဳ႕သူၿမိ႕သားမ်ားက ၀ုိင္းရံလိုက္ၾကသည္။ လက္ခုပ္သံျဖင့္ ေထာက္ခံအားေပးလုိက္ၾကသည္။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား တနည္းအားျဖင့္ ၿမိဳ႕ကေလး၏ ျပည္သူလူထုက ဆႏၵျပေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားကေလး မ်ားကို သူတို႔ရင္ခြင္အတြင္းလြတ္လပ္စြာ လႈပ္ရွားေစရန္ ဆြဲသြင္း၀န္းရံလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အကယ္၍ အာဏာပိုင္မ်ားက ေသနတ္အားကိုး၍ ပစ္ခတ္လာလ်င္ ၿမိဳ႕ကေလး၏ ျပည္သူလူထုက အရင္ အေသ ခံသြားၾကမည့္ သေဘာျဖစ္သည္။

ႀကိဳတင္ညႇိယူမထားေသာ ပိုင္းျဖတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ႐ိုက္ႏွက္ႏွိမ္ႏွင္းလ်င္လည္း လူထုက ေရွ႕က ခံမည္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားသံုးေလးေယာက္ ေဟာေျပာအၿပီးတြင္ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားမ်ား
အားလံုး စနစ္တက်ခ်ီတက္ၾကျပန္သည္။ လူထုကလည္း ေက်ာင္းသားမ်ားကို နံေဘးမွကာရင္း ခ်ီတက္လာသည္။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ေရွ႕မွေနာက္သို႔ပတ္ေသာ လမ္းအတိုင္း ခ်ီတက္လာၾက
သည္။ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအတြင္းမွ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္မႈသည္ ဆူညံလႈပ္ရွားစျပဳလာသည္။

စာသင္ခန္းတံခါးမ်ား အားလံုး ပြင့္သြားသည္။ ဆရာဆရာမမ်ားကို တိုးေ၀ွ႔ေရွာင္ဖယ္ရင္း ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေလးမ်ား ထုိးထြက္လာၾကသည္။ ေက်ာင္း၀င္းတံခါးပိတ္ထားသျဖင့္ ကာရံထားေသာ သြပ္ဆူးႀကိဳးတန္းမ်ားၾကားမွ ခက္ခက္ခဲခဲ တုိး၍ လမ္းမေပၚသို႔ ထြက္လာၾကသည္။ ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းပါ၀င္လုိက္ၾကသည္။

ေက်ာင္းသူေလးတဦးက သံဆူးႀကိဳး ကပ္႐ိုက္ထားေသာ တိုင္အတုိင္းအဆင့္ဆင့္တက္၍ လမ္းမ ဘက္ကိုခုန္ဆင္းေနရာ သူ႔အခက္အခဲကို ေက်ာင္းသားေလးတဦးက လမ္းမဘက္ျခမ္းမွ ကူညီ၍ ေအာက္သို႔ခ်ေပးေနသည္။ လက္ခ်င္းဆုပ္လွ်က္၊ ေက်ာင္းသူကေလးရဲ႕ ဖိနပ္မဲ့ေျခဖ၀ါးတဖက္က ေက်ာင္းသားကေလးရဲ႕ လက္ဖ၀ါးေပၚနင္းကာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၏ အ၀န္းအ၀ိုင္းအျပင္ဘက္ကို ေရာက္ရွိသြားခဲ့ပံုမွာ ဘယ္ေတာ့မွေမ့လို႔မရႏိုင္ေသာ သမိုင္း႐ုပ္ပံုလႊာကားတခ်ပ္။

ဆႏၵျပေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ကမၻာမေက်သီခ်င္းကိုဆိုရင္း၊ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို သံၿပိဳင္ဟစ္ေအာ္ရင္း၊ အင္အားတိုးပြားလာရင္း ၿမိဳ႕ကေလး၏ ျပည္သူလူထုႀကီးရဲ႕ ၀န္းရံအားေပး ပူးေပါင္းရင္းျဖင့္ ခ်ီတက္လာၾကသည္။ အမွတ္ (၁) အလယ္တန္းေက်ာင္း ရွိရာ၊ အမွတ္ (၂) အထက္တန္းေက်ာင္းရွိရာ၊ ၿမိဳ႕၏အလယ္ဗဟို ေစ်း႐ံုေစ်းတန္းႀကီးရွိရာသို႔ တလမ္း၀င္တလမ္းထြက္ ခ်ီတက္လာၾကသည္။

အိမ္တြင္ရွိေနေသာ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားက ေရၾကည္ေအးျမ ထြက္တိုက္ၾကသည္။ အခ်ဳိရည္ တိုက္ႏိုင္ သည့္အိမ္က အခ်ဳိရည္ထြက္တိုက္ၾကသည္။ ၿမိဳ႕ကေလး၏ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားတစုက စတင္ လုိက္ေသာဆႏၵျပပြဲႀကီးသည္ တၿမိဳ႕လံုးဆုိင္ရာ လကၡဏာေဆာင္သြားသည္။ ဆိုက္ကားဆရာမ်ားက ဆိုက္ကားမ်ားကိုမနင္းဘဲ လက္ျဖင့္တြန္းကာလုိက္ပါခ်ီတက္ေနၾကသည္၊ စာေရးစာခ်ီမ်ား၊ ေစ်း သည္မ်ား၊ ဆရာဆရာမတခ်ဳိ႕။ ၀န္ထမ္းမ်ားအားလံုးပါ၀င္လာၾကသည္။ တိုက္ပြဲ၏အမွန္တရားသည္ အင္အားျဖစ္လာသည္။ ထိုအင္အားသည္ တစက္မွ တမ်က္ႏွာျဖစ္လာသည္။

ခ်ီတက္ဆႏၵျပလာေသာ ေက်ာင္းသားထုထဲမွ ထူးျခားဆန္းၾကယ္ေသာ အလံတလက္မိုးယံထက္မွာ လြင့္ခ်ီလာခဲ့သည္။ ထိုအလံကို အထက္တန္းေက်ာင္းသားႀကီးတေယာက္က လႊင့္ထူလာျခင္းျဖစ္
သည္။ ဘာအလံလဲ။ မျမင္ဘူးပါလား။ ျမင္ဖူးသလိုလုိပဲ။ “ဟင္ … ဒါ … ငါတို႔ေက်ာင္းသားသမဂၢရဲ႕ တိုက္ပြဲ၀င္ခြပ္ေဒါင္းအလံကြ”။ အသက္ငါးဆယ္ခန္႔ရွိ ၿမိဳ႕ကေလး၏ေက်ာင္းသားေဟာင္းႀကီးမ်ားဆီမွ အသံ၊ သူတို႔မ်က္ႏွာတြင္ ပီတိႏွင့္မ်က္ရည္မ်ား။ သူတို႔အသီးသီး၏ အေၾကာၿပိဳင္းၿပိဳင္းထေနေသာ လက္သီးဆုပ္မ်ားကိုေတြ႕ရသည္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢအေဆာက္အဦကို မိုင္းခြဲၿဖိဳဖ်က္ႏိုင္ေသာ္လည္း သမိုင္း၀င္ေက်ာင္းသားသမဂၢႏွင့္ တိုက္ပြဲ၀င္ခြပ္ေဒါင္းအလံကို ဖ်က္လို႔ မရႏုိင္ပါလား။ ဒါဟာ
ဘယ္လိုမွ ေျပာင္းလဲပ်က္သုဥ္းမသြားႏိုင္သည့္ သမုိင္းသစၥာတရား။

ခ်ီတက္လာေသာ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပည္သူလူထုႀကီးႏွင့္အာဏာပိုင္တို႔ ထိပ္တိုက္ ေတြ႕ၾကသည္။ ရဲစခန္းထိပ္တြင္ျဖစ္သည္။ အာဏာပိုင္ေတြကစည္းသံုးတန္တားကာ ေသနတ္မ်ား ႏွင့္တန္းစီ ေမာင္းထုိးခ်ိန္ထားသည္။ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားႏွင့္လူထုႀကီးကလည္း စည္းသံုးတန္နား အေရာက္ကပ္၍ ရပ္လုိက္သည္။ ေနာက္သို႔ လံုး၀မဆုတ္။ လွည့္ျပန္မသြား။ ဆူပူလႈပ္ေဆာ္ေရး သမားမ်ားဟု မတရားတံဆိပ္ကပ္ ဖမ္းဆီးထားေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအား လႊတ္ေပးရန္ ေတာင္း ဆိုသည္။ အာဏာပိုင္မ်ားက လႊတ္မေပး။ ေက်ာင္းသားထုႏွင့္လူထုႀကီးကလည္း ေနာက္မဆုတ္။

တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ အေျခအေနတင္းမာလာသည္။ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္လူထုႀကီးက အဖမ္း ဆီးခံေက်ာင္းသားမ်ားကို လႊတ္မေပးလွ်င္မျပန္။ ပစ္လွ်င္လည္းအေသခံမည္ျဖစ္သည္။ ဒါဟာ ဘယ္သူတဦးတေယာက္ကမွ ေသြးထုိးလႈံ႔ေဆာ္မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပိုင္းျဖတ္ခ်က္မ်ားမဟုတ္။ မညႇိဘဲညီခဲ့ၾကေသာ အဖိႏွိပ္ခံတို႔၏ တိုက္ပြဲ၀င္ ေသြးစည္းညီၫြတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ က်ဆံုးသြား
ေသာ တုိက္ပြဲ၀င္ေက်ာင္းသားျပည္သူလူထုႀကီး၏ အ႐ုိးတြန္သံျဖစ္သည္။ အဖိႏွိပ္ခံဘ၀ထိုထို၏ လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲအိပ္မက္ အသက္၀င္လာျခင္းျဖစ္သည္။

အာဏာပိုင္မ်ားဘက္က လက္ေလွ်ာ့လိုက္ပါသည္။ အ႐ႈံးေပးလုိက္ရပါသည္။ အဖမ္းဆီးခံ ေက်ာင္း သားမ်ားကို ျပန္လႊတ္ေပးလုိက္ရသည္။ ၿမိဳ႕ကေလး၏ ဆႏၵျပေက်ာင္းသားႏွင့္ ျပည္သူလူထု၏ ညီၫြတ္စည္းလံုးမႈျဖင့္ ေအာင္ပြဲကိုရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တိုက္ပြဲသည္မဆံုးေသး။ အဖိႏွိပ္ခံ တို႔၏ တိုက္ပြဲသမိုင္းသည္မဆံုးေသး။ အနာဂတ္က အဖိႏွိပ္ခံတုိ႔၏တိုက္ပြဲႏွင့္ ေအာင္ပြဲသမုိင္းကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနသည္။ အဖိႏွိပ္ခံတို႔ညီၫြတ္ေရး အစဥ္ခုိင္မာလ်င္ ေအာင္ပြဲအေသအခ်ာရရွိမည္ကို ၿမိဳ႕ကေလးက ထိုေန႔နံနက္ခင္းတြင္ ႐ုပ္က်က် သက္ေသျပခဲ့သည္။

လြမ္းပါတယ္ၿမိဳ႕ကေလး.....။ ။

No comments:

 
/* EOT ----------------------------------------- */